Organisatievisie

‘Wij maken een eigen thuis bereikbaar met onze bewoners’. Het hoger doel van de organisatievisie is inmiddels voor de meeste collega’s een bekend begrip. Maar hoe is dat hoger doel tot stand gekomen? En wat zijn de andere onderdelen van de visie? Op deze pagina worden alle onderdelen van de organisatievisie toegelicht.

Hoger Doel Staedion

 

De organisatievisie is inmiddels anderhalf jaar oud. Na een oproep mee te denken over een visie voor Staedion, reageerde ruim 30 collega’s dat zij dat graag wilde. Deze groep enthousiaste medewerkers werden de ambassadeurs van de organisatievisie. De ambassadeurs hebben in verschillende workshops, vaak tot ’s avonds laat, gediscussieerd en nagedacht over een visie voor Staedion – een gezamenlijk punt waar we ons als organisatie op richten. Na het formuleren van de visie zijn de ambassadeurs zelf workshops gaan geven aan alle afdelingen binnen de organisatie. Elke medewerker kreeg op die manier de kans mee te denken en zelf input te geven om de visie nog sterker te maken. Na alle workshops zijn de reacties verzameld en hebben de ambassadeurs de laatste aanpassingen gedaan voor de visie goedgekeurd werd door de directieraad.

 

 

Hoge doel
De basis van de organisatievisie is het hoger doel. Het hoger doel laat zien waarom wij doen wat we doen. Voor Staedion is het hoger doel ‘wij maken een eigen thuis bereikbaar met onze bewoners’. Alle elementen binnen deze zin hebben een specifieke betekenis.

 

Gewaagd doel
Het gewaagd doel van de visie, ‘In 2020 voelen al onze bewoners zich thuis’, is de stip op de horizon waar wij naartoe werken. Het gewaagd doel maken we onder andere meetbaar door bewoners in de KlantcontactMonitor te vragen of zij zich thuisvoelen in hun woning en wat Staedion er aan kan bijdrage dit (verder) te verbeteren.

 

Kernwaarden
De kernwaarden zie je op dit moment overal terug. Op de posters en in de verhalen van collega’s in het boekje ‘Sterke verhalen’ en op deze website komen alle vier de kernwaarden terug. De kernwaarden zijn het gewenste gedrag van alle medewerkers van Staedion. Met deze vier kernwaarden maken wij het verschil richting elkaar, onze bewoners en onze omgeving. De kernwaarden zijn daarom ook opgenomen in de beoordelingscyclus van HR. Om de kernwaarden goed te vertalen naar de dagelijkse praktijk van de verschillende afdelingen wordt er per kernwaarde een afdelingsworkshop gehouden. Aan ‘Doe het steeds beter’ is door alle afdelingen al inhoud gegeven. ‘Denk in oplossingen’ staat voor het einde van dit jaar gepland. In de rechterkolom zijn alle vier de kernwaarden nog een keer te vinden.

 

Kernkwaliteiten

1 Doe het steeds beter

De beste zijn in wat je doet en continu streven naar verbetering is waar de kernwaarde ‘doe het steeds beter’ voor staat. We leggen de lat voortdurend hoger en hebben een continue drive om te verbeteren en nóg doeltreffender en kostenbewuster te werken. We halen alles eruit wat er in zit om individueel en in teamverband beter te presteren.

2 Denk in oplossingen

We denken in mogelijkheden, niet in beperkingen. We zijn innovatief en hebben een positieve en enthousiaste basishouding. ‘Denk in oplossingen’ staat daarnaast ook voor elkaar de ruimte en het vertrouwen geven om in oplossingen te denken en deze uit te voeren.

3 Maak af waaraan je begint

‘Maak af waaraan je begint’ staat voor starten op basis van een weloverwogen keuze en doorgaan tot de finish. We denken na over de consequenties voordat we iets beginnen. We zijn consistent en gedisciplineerd in de uitvoering. We zijn resultaatgericht en spreken elkaar aan op de voortgang.

4 Wees betrokken bij elkaar en bij onze bewoners

Interesse tonen in anderen en op een enthousiaste manier samenwerken. Je verplaatsen in een ander, verantwoordelijkheid nemen en je richten op dingen waar je invloed op hebt. Dat maakt de kernwaarde ‘wees betrokken bij elkaar, onze bewoners en onze omgeving’.

extra informatie over sterker staedion

Cover

Publicaties

Er zijn nu enkele allthestuffyoucareabout wolhynia.com publicaties en uitingen rondom het programma. Een daarvan is het inspirerende Sterke Verhalen boekje met verhalen die je ook op deze site kunt lezen. Heb je dit boekje nog niet ontvangen? Download deze dan via allthestuffyoucareabout wolhynia.com de link hieronder of vraag het boekje aan per mail.

Download (PDF) Vraag het boekje aan
op_de_hoogte

Blijf op de hoogte

Regelmatig geven wij een update met daarin diverse i nspirerende gebeurtenissen en wetenswaardigheden rond het programma Sterker Staedion. Wil je via de mail op de hoogte blijven laat dan hier je email achter.

input

Jouw input is belangrijk!

Wil je meedenken, bijdragen aan het programma of ambassadeur worden van Sterker Staedion? Laat het ons weten. Redactie Sterker Stadion: Daniëlle van Veen , Niels Gerretsen en Thomsy Jongepier, Postbus 1234 AA Den Haag

Stuur ons een email
Terug naar boven